.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود 40 رقم برنج تا سه سال آینده

تعداد ارقام برنجی که علاوه بر عملکرد دارای کیفیت پخت مناسبی نیز باشند، تا سه سال آینده به رقم 40 می رسد.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: محققان این موسسه با همکاری سایر مراکز و موسسات دیگر موفق شدند تاکنون 30 رقم اصلاح شده برنج را معرفی کنند.

دکتر عباس شهدی کومله افزود: استانهای شمالی موطن اصلی محصول برنج محسوب می شوند که 70 درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص می دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر علاوه بر تولید ارقام با عملکرد بالا به کیفیت نیز توجه ویژه ای شده است. به گونه ای که بیش از 30 رقم اصلاح شده در کشور وجود دارد.

شهدی کومله ادامه داد: تعدادی لاین امیدبخش در حال حاضر وجود دارد که به لحاظ کمی و کیفی عملکرد بسیار مناسبی دارند و پیش بینی می شود طی دو تا سه سال آینده به رقم تبدیل شده و تعداد ارقام موجود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: بخشی از لاینهای امیدبخش به صورت آزمایشی در هزار نقطه مختلف کشت شده و با استقبال بی نظیری از سوی کشاورزان رو به رو بوده است.



هم اندیشی بزرگ برنج تا دو ماه آینده


این مقام مسئول یادآور شد: کانون هماهنگی دانش و صنعت برنج با برگزاری جلسات مداوم سعی می کند مشکلاتی که جلوی خودکفایی محصول برنج را می گیرد، مرتفع کند.

شهدی کومله تاکید کرد: نوزدهمین جلسه این کانون برگزار شد و تصمیمات بسیار خوبی درباره سند راهبردی خودکفایی برنج تدوین شد.

وی اظهار داشت: تا دو ماه آینده هم اندیشی بزرگی برای شنیدن تمامی صداها و انتقادات موجود و همچنین تکمیل برنامه خودکفایی برنج برگزار می شود که طی آن تمامی اطلاعات مربوط به خودکفایی و مشکلات موجود جمع آوری می شود.

شهدی کومله در پایان گفت: افرادی که عضو این کانون هستند، در بخشهای مختلف صنعت، دانشگاه، تولید و... حضوری فعال دارند و می خواهند تحول اساسی در تولید این محصول استراتژیک ایجاد کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.